Infotopics en Kramp genomineerd voor Dutch Interactive Award 2024

Opnieuw is Infotopics genomineerd voor de prestigieuze Dutch Interactive Awards in de categorie ‘Data’. De ontwikkeling van de Commercial Budget Tool voor, en in samenwerking met, onze klant Kramp is door een onafhankelijke jury beoordeeld als een van de beste digitale interactieve projecten van Nederland.

Met de case ‘Finance 2.0 met de Commercial Budget Tool van Kramp’ zijn we, samen met Kramp, genomineerd voor een Dutch Interactive Award (DIA). Ingediende cases worden beoordeeld door een onafhankelijke vakjury en dienen te voldoen aan strenge criteria op het gebied van samenwerking, innovatie, usability en strategie. De DIA reikt binnen 15 categorieën een goud en zilver award uit aan de meest vooraanstaande bureaus en opdrachtgevers. De bekendmaking van de winnaar(s) vindt plaats op donderdag 6 juni.

Vorig jaar sleepten we een nominatie voor een DIA in de wacht met vastgoedbedrijf Mileway en de case ‘van 0 naar 400 Mileway Data Citizens in 2 jaar tijd‘.

Bedrijfsbreed targets bepalen met de interactieve Commercial Budget Tool van Kramp in Tableau
Infotopics werkt meer dan 20 jaar aan data- en analytics vraagstukken van uiteenlopende organisaties in Nederland. Zo ook voor Kramp, Europa’s specialist op het gebied van agrarische onderdelen, dat dankzij de Commercial Budget Tool bedrijfsbreed targets bepaalt met meer dan 150 internationale gebruikers.
Hierbij pioniert Kramp met interactieve data in één dashboard, mogelijk dankzij de unieke WriteBackExtensie die is ontwikkeld door onze collega’s van Apps for Tableau.

In Finance wordt Excel nog vaak gebruikt als basis voor budgetten en het bepalen van targets. Data-analyse en -visualisatie is in veel organisaties nog niet geïmplementeerd. Met de Commercial Budget Tool pioniert Kramp in het gebruik van data-analyse voor Finance, op grote schaal. Een zeer gedurfd project waarbij de nieuwste technologieën in data-analyse zijn ingezet om tot een interactieve oplossing te komen. Het resultaat van deze tool laat zien dat in een kort tijdsbestek, verschillende datastromen bij elkaar gebracht kunnen worden om in een internationale omgeving snel en eenvoudig tot inzicht én actie te komen. Er is in dit traject veel aandacht uitgegaan naar usability en sterke datavisualisaties zodat de tool intuïtief werkt, wat cruciaal is voor de interne adoptie.

De Commercial Budget Tool maakt het budgetteren voor meer dan 150 accountmanagers makkelijker en levert grote waarde voor de gehele business van Kramp. Er kunnen niet alleen betere keuzes gemaakt worden op basis van relevante inzichten, het Field Sales Team hoeft minder tijd te besteden aan proces waardoor er meer tijd over blijft voor de klant.

De Commercial Budget Tool is na één maand door de gebruikers van Kramp niet alleen beoordeeld met een 8,9/10, maar ook unaniem bevonden als een verbetering ten opzichte van de vorige manier van werken.

Dutch Interactive Awards 2024
De Dutch Interactive Awards belonen jaarlijks de beste digitale interactieve projecten van Nederland. Elke organisatie kan een case indienen in een van de 15 categorieën. Een onafhankelijke vakjury, bestaande uit zwaargewichten uit de digitale wereld, buigt zich over alle cases en kiest uit alle inzendingen enkele nominaties per categorie. Infotopics is in de categorie ‘Data’ genomineerd en zal de Kramp-case op vrijdag 19 april verdedigen tijdens een pitch voor de jury. Op 6 juni worden de awards uitgereikt tijdens een feestelijke awardshow in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Bekijk de case over de Commercial Budget Tool van Kramp hier.