Wie wij zijn 2017-05-16T15:03:05+00:00

Infotopics DNA - Haal waarde uit data

Willen inspireren… zit in het DNA van Infotopics en haar medewerkers. We zijn nieuwsgierig, analytisch vaardig en fan(atiek) als het gaat om het verkrijgen van inzicht in data.

Onze klanten willen slimmer, doeltreffender en efficiënter worden door waarde uit data te halen. Door zelf data te zien, te begrijpen en te delen, nemen ze betere beslissingen op alle niveaus binnen de organisatie. Ze werken aan een data gedreven cultuur en creëren kansen en waarde voor de business. Infotopics helpt deze cultuur te bouwen door kennis, vaardigheden én ons enthousiasme over te dragen. Samen met klanten waarde uit data halen is leuk en inspirerend!

Zien begrijpen doen - Jacks art Infotopics

ONTSTAAN

Infotopics is opgericht in 2003 om business intelligence te leveren met een zo klein mogelijke ICT component. Het draait immers om inzicht in data en niet om technologie. Het Microsoft BI platform bood ons daarvoor de beste mogelijkheid. We gebruiken dit platform, vele versies later én beter, nog steeds naar tevredenheid.
Het streven naar eenvoud bracht ons in 2010 naar Tableau Software in Seattle. Hun revolutionaire datavisualisatie software en opvatting over BI maakte ons direct enthousiast. Het menselijk brein als uitgangspunt voor de wijze waarop je informatie presenteert. Goed visual design is nu ingebakken in alle door ons opgeleverde rapportages en dashboards. Ook als deze niet in Tableau worden gerealiseerd.

MISSIE

Het is onze missie organisaties, afdelingen en bovenal mensen te helpen bij het verkrijgen van inzicht en het beantwoorden van vragen op basis van data. Data in de handen van de ‘gewone’ business user, die de datapatronen ziet, begrijpt en direct kan relateren aan zijn of haar vakgebied. Dit is mogelijk met de nieuwe generatie analytische tools en een partner die je helpt een data gedreven cultuur te creëren en het maximale uit data te halen.

Infotopics wil die partner zijn en jou en jouw organisatie helpen data te zien, te begrijpen en er waardevolle dingen mee te doen!

Waarde uit data halen - Infotopics
zien - Infotopics

ZIEN

Mensen hebben geweldige zintuigen. Deze zintuigen stellen ons in staat om te genieten van schoonheid en te reageren op de wereld om ons heen. Zicht is met afstand ons meest krachtige zintuig.

Daarom zegt een plaatje meer dan duizend woorden en zijn visuals zeer belangrijk als het gaat om data-analyse. Ons visuele brein heeft echter zijn eigen regels. Om deze reden is niet elke visual een goede visual voor het verkrijgen van inzicht.

Infotopics adviseert, traint en helpt bij visual design. Kennis en begrip van de klanten en klantprocessen gecombineerd met kennis van ons visuele brein zijn hierbij het vertrekpunt.

BEGRIJPEN

Pas als je het ziet, kun je het begrijpen. Zien en begrijpen liggen zelfs zo dicht bij elkaar dat ze als synoniem worden gebruikt. “Ik heb het licht gezien”
of “er gaat een lampje branden” zijn veelgehoorde uitspraken als iemand iets begrijpt (of begint te begrijpen).

Infotopics helpt organisaties de verhalen die in hun data opgesloten zitten te begrijpen en te vertellen. Niet alleen de data-experts, maar juist de medewerkers in ‘de business’ moeten beschikken over de juiste data als ze besluiten nemen. Dit bereiken we door het trainen van mensen en door self-service Business Intelligence zo te implementeren dat er lampjes gaan branden bij alle betrokken personen.

begrijpen - Infotopics
doen - Infotopics

DOEN

Uiteindelijk gaat het erom acties te ondernemen die een organisatie verder brengen. Iedere goed onderbouwde beslissing is daarbij van waarde.

Infotopics helpt klanten met oplossingen die aanzetten tot doen, door data zo te presenteren dat het verkregen inzicht direct kan worden omgezet in acties en niet in de lade verdwijnt. Het nemen van betere besluiten en het ondernemen van de juiste acties is immers de enige rechtvaardiging voor een investering in data-analytics.

Werken bij Infotopics

Dankzij de successen die wij behalen voor onze klanten, zijn wij een gezond en groeiend bedrijf. We zijn altijd op zoek naar nieuwe collega’s met een passie voor ons vakgebied.

Wil je werken met de nieuwste technieken op het gebied van data analyse? Ben je nieuwsgierig, leergierig of heb je veel ervaring toe te voegen aan ons team? Bekijk dan de vacatures en neem contact met ons op.