Klantcases: de toegevoegde waarde voor onze klanten
Onze klanten vertellen over de samenwerking met Infotopics en de doelen die zij hebben bereikt. Je leest hier over diverse klanten uit verschillende branches, van Onderwijs, financials, healthcare, uitzendbranche tot (lokale) overheden. Centraal staat telkens de vraag: hoe haal ik meer waarde uit mijn data. Infotopics helpt bij cultuurveranderingen, kennisoverdracht door bijvoorbeeld trainingen maar ook bij het bouwen van informatieproducten.
TOELEVERING ONLINE
PROCESS MINING BIEDT DIEPGAAND INZICHT IN HET WEBSITEGEDRAG VAN TOELEVERING ONLINE
Lees in deze case hoe Toelevering Online met behulp van Process Mining en Google Analytics 4-data de digitale klantreis op eenvoudige wijze in kaart heeft gebracht. Dit heeft geleid tot diepgaande inzichten die de marketingstrategieën, het websitedesign en de algehele klanttevredenheid verbeteren.
STICHTING QUADRAAM
VAN DATAGEDREVEN NAAR INZICHT GEDREVEN
Lees in deze case hoe Infotopics Onderwijs Stichting Quadraam heeft geholpen met het ontwikkelen en implementeren van een managementinformatie-oplossing om onderbouwd beslissingen te kunnen nemen. Quadraam is een onderwijsbureau die leerlingen kansen willen bieden voor de wereld van morgen. Quadraam ging van databedreven naar naar inzicht gedreven.
ZUYDERLAND
DASHBOARDOPTIMALISATIE DOOR DATAVISUALISATIE
Lees in deze case hoe onze Young Data Professionals in slechts twee weken tijd hebben bijgedragen aan het verbeteren van de kwaliteitsdashboards van het grootste medisch centrum in Limburg, Zuyderland. Het optimaliseren van deze dashboards is voor Zuyderland van cruciaal belang om de kwaliteit van de zorg te verbeteren.
GEMEENTE LOSSER
HOE DATAGEDREVEN WERKEN BIJDRAAGT AAN HET DOEL VAN DE GEMEENTE LOSSER
Binnen de gemeente Losser ontstond de behoefte om “gevoel en ervaring” te kunnen onderbouwen met data. Strategisch adviseur en regiofunctionaris Frank Herik stelde voor om met “datagedreven werken” aan de slag te gaan. In samenwerking met Infotopics is er een opleidingsplan opgesteld om te bepalen wat datagedreven werken voor de Gemeente Losser kan betekenen.
TOELEVERING ONLINE
EFFICIËNTE PROCESSEN REALISEREN OP BASIS VAN SLIMME INZICHTEN
Toelevering Online, een online platform voor maatwerk kozijnen, is een snelgroeiende scale-up die succes na succes boekt. Ze hebben een duidelijke ambitie: over 10 jaar maatwerk kozijnen leveren in tien landen, waarbij de bestelling de volgende dag geleverd wordt. Hoe zetten zij data en analytics in om haar groeiambities te verwezenlijken
MILEWAY
DE TRANSITIE NAAR EEN DATAGEDREVEN ORGANISATIE
Datagedreven werken is voor Mileway, de grootste eigenaar van logistiek vastgoed in en rond tientallen Europese steden, de kritische succesfactor. Door een opleidingsprogramma van Infotopics blijven ze de concurrentie voor en maken ze van elke medewerker een Mileway Data Citizen.
KENNISPUNT TWENTE
BETER BELEID DOOR SAMENWERKING OP DATAVRAAGSTUKKEN
Professionalisering van het datagedreven werken speelt bij Kennispunt Twente een grote rol. Zij maken data van verschillende gemeentes in Twente inzichtelijk en publiek toegankelijk op hun website. Ze ondersteunen bij datavraagstukken, zodat er binnen een gemeente beter beleid gemaakt kan worden. Tegelijkertijd hebben ze een platform gebouwd, zodat ook niet publieke data op een veilige en digitale manier geraadpleegd kan worden.
AMSTELRING
DATAGEDREVEN ZORG CREËREN MET TABLEAU
Amstelring heeft de beginstappen gezet naar een datagedreven organisatie om de kwaliteit van de zorg te verbeteren en de werklast te verminderen. Het gebruik van data speelt een cruciale rol in de dagelijkse bedrijfsvoering, met name bij het ondersteunen van de onafhankelijkheid van de cliënt en het beschermen van hun veiligheid als acute zorg vereist is.
DELA
DATA ALS BASIS IN DAGELIJKSE PROCESSEN
Bij DELA wordt data-analyse gebruikt in de dagelijkse processen op verschillende afdelingen van het hoofdkantoor. Het zorgt ervoor dat medewerkers aan de verzekeringskant van het bedrijf hun werk makkelijker en beter kunnen uitvoeren. Nu is er behoefte aan near-time en zelfs real-time data, wat ervoor zorgt dat bedrijven sneller kunnen bijsturen, en kunnen prognosticeren.
VOLKERWESSELS
DATAGEDREVEN WERKEN IN EEN DECENTRALE ORGANISATIE
In 2017 werd binnen VolkerWessels een volgende stap gezet richting een datagedreven toekomst. Samen met Infotopics werkt VolkerWessels al enkele jaren aan een datagedreven organisatie. Inmiddels zijn we enkele jaren verder en kijken we terug op de reis die we samen gemaakt hebben. Wat hebben ze tot nu toe bereikt en wat is hun lange termijnvisie?
FLEET INSURANCE
50% TIJDWINST DOOR GEBRUIK VAN TECHNOLOGIE
Door de inzet van Tableau en Alteryx en ondersteuning van specialisten van Infotopics heeft Fleet Insurance Alteryx workflows en Tableau dashboards ontwikkeld. Nu komt alle informatie geautomatiseerd binnen en wordt het direct verwerkt in Alteryx. De output is vervolgens geschikt om in Tableau in te lezen. Dit heeft geresulteerd in een tijdswinst van meer dan 50%.
ROTTERDAM THE HAGUE AIRPORT
SAMEN VLIEGUREN MAKEN MET DATA
Hoewel ze dagelijks duizenden mensen begeleiden, is de organisatie van Rotterdam The Hague Airport (RTHA) maar klein. Als data analist is Marc van Noord dan ook een spin in het web rondom alles wat over data gaat. De afgelopen 4 jaar heeft RTHA een enorme professionaliseringsslag gemaakt op het gebied van datagedreven werken.
AURUBIS
MET DATA EFFECTIEVER PRODUCEREN
Door het gebruik van data is Aurubis erin geslaagd om hun productieproces te verbeteren middels de Overall Equipment Effectiveness (OEE) berekening. Door meer inzicht in de processen zijn ze beter in staat om te sturen én besparen ze tijd. Al met al hebben ze genoeg energie en enthousiasme om nog meer datagedreven te gaan werken
STICHTING PAMM
SAMEN STERK
Stichting PAMM heeft in een paar jaar tijd grote sprongen vooruit gemaakt in analytics. Door de inzet van Alteryx workflows en Tableau dashboards kan Stichting PAMM veel beter inspelen op de behoefte van de eindgebruikers. Er is meer structuur in de systemen en processen en data is veel sneller beschikbaar dan voorheen.
GGD GHOR NEDERLAND
DOOR COVID-19 IN DATASTROOMVERSNELLING
Vanwege COVID-19 raakten ze in een stroomversnelling op het vlak van dashboarding en analytics. Middels interactieve dashboards kan er zowel landelijk (door het RIVM) en regionaal (door de 25 GGD’en) zicht worden gehouden op het virus. Daarmee kunnen de juiste beslissingen genomen worden voor o.a. het testbeleid en het inzetten van gerichte maatregelen of versoepelingen.
LEASEPLAN
SINGLE SOURCE OF TRUTH
Samen met Infotopics als trusted partner ontwikkelde het LPD-team de Digital Growth Monitor. Dit is het eerste geautomatiseerde wereldwijde multi-channel dashboard in het bedrijf en de enige bron van de waarheid voor stakeholders op alle niveaus die op zoek zijn naar inzichten in de digitale bedrijfsprestaties.
ZUYDERLAND
VAN DATA NAAR WAARDEGEDREVEN ZORG
Vanuit een sterke behoefte om data meer in te zetten voor verbeterbehoeften is er vanuit de BI afdeling een unieke samenwerking ontstaan tussen de zorgprofessionals en BI. Door samen te ontwikkelen, sluit de technologie al vanaf het begin aan op de sturingsbehoefte van zorgprofessionals en wordt waardegedreven zorg door data mogelijk gemaakt.
TIMING
EEN DAG IN DE WEEK VRIJ
Ook als Marieke in de file staat, heeft iedereen op tijd de belangrijkste rapportages inzichtelijk. Het effectief gebruik van data en analyses levert meer productiviteit, tijdsbesparing en winstgevendheid op. Infotopics heeft een belangrijke rol gespeeld bij de inrichting van Tableau.
KRAMP
MENS, PROCES, TECHNOLOGIE
Kramp wilde naar één schaalbaar platform voor de waarheid. Daarnaast was de wens dat mensen zelf tot inzichten konden komen; af van de statische dashboards. De cultuur binnen Kramp heeft zich ontwikkeld tot een echte data gedreven cultuur. Met meer inzicht in customer profitability, financial en non-financial performance en accuratere forecasting.
KPN
OPLEIDINGSTRAJECT OP MAAT
We waren op zoek naar een opleiding die zich niet alleen richt op het maken van dashboards, maar een traject dat het BI-Fan team en de aanverwante business in de breedte vooruit helpt. Dankzij het maatwerk opleidingstraject van Infotopics kwam ons team ‘naar een hoger level’ en ‘dichter bij de business’.
PRESCAN
VAN TIJDROVEND NAAR TIJDWINST
Het ‘op maat’ gemaakte dashboard in Tableau door Infotopics zorgt ervoor dat we veel sneller kunnen werken en meer inzichten krijgen. Vroeger kostte het maken van een rapportage mij al snel een hele dag. Nu ben ik in tien minuten klaar. Bovendien is het resultaat beter leesbaar.
NAVIVA
DE GEBOORTE VAN EEN SAMENWERKING
Naviva is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Regio- en procesmanagers krijgen nieuwe verantwoordelijkheden. Hierdoor is het nog belangrijker dat iedereen zijn waarde en informatie uit de data kan halen. Samen met Infotopics en de inzet van Tableau heeft Naviva dit mogelijk gemaakt.
YES TELECOM
OPTIMALISATIE VAN BEDRIJFSVOERING
Met behulp van Infotopics heeft Yes Telecom haar Datawarehouse geherstructureerd en de toegankelijkheid van haar bedrijfsgegevens verbeterd. Dankzij Tableau Software zijn deze gegevens nu dagelijks ‘met één druk op de knop’ beschikbaar voor de eindgebruiker.
CENDRIS
HET UITERSTE UIT CAMPAGNES HALEN
Infotopics geeft perfecte begeleiding en advies op maat. Ze luisteren echt naar je en geven je praktische invulling voor nieuwe dashboards in Tableau. We hebben nu meer verdiepingsmogelijkheden, we zitten ‘korter op de bal’ en hoeven niet meer op zes verschillende plekken te zoeken.
GEMEENTE AMSTERDAM
POLITIE EFFECTIEVER INZETBAAR
Tableau is gewoon één van de beste tools waar Amsterdam veel aan heeft. Het belang ervan is zelfs al op televisie geweest bij KRO Brandpunt. Het gebruik van Tableau heeft ervoor gezorgd dat de politie effectiever inzetbaar is en het gevoel van veiligheid toeneemt.