Onze klanten vertellen over de samenwerking met Infotopics en de doelen die zij hebben bereikt. Je leest hier over diverse klanten uit verschillende branches, van Onderwijs, financials, healthcare, uitzendbranche tot (lokale) overheden. Centraal staat telkens de vraag: hoe haal ik meer waarde uit mijn data. Infotopics helpt bij cultuurveranderingen, kennisoverdracht door bijvoorbeeld trainingen maar ook bij het bouwen van informatieproducten.
STICHTING PAMM
SAMEN STERK
Stichting PAMM heeft in een paar jaar tijd grote sprongen vooruit gemaakt in analytics. Door de inzet van Alteryx workflows en Tableau dashboards kan Stichting PAMM veel beter inspelen op de behoefte van de eindgebruikers. Er is meer structuur in de systemen en processen en data is veel sneller beschikbaar dan voorheen.
ZUYDERLAND
VAN DATA NAAR WAARDEGEDREVEN ZORG
Vanuit een sterke behoefte om data meer in te zetten voor verbeterbehoeften is er vanuit de BI afdeling een unieke samenwerking ontstaan tussen de zorgprofessionals en BI. Door samen te ontwikkelen, sluit de technologie al vanaf het begin aan op de sturingsbehoefte van zorgprofessionals en wordt waardegedreven zorg door data mogelijk gemaakt.
LEASEPLAN
SINGLE SOURCE OF TRUTH
Samen met Infotopics als trusted partner ontwikkelde het LPD-team de Digital Growth Monitor. Dit is het eerste geautomatiseerde wereldwijde multi-channel dashboard in het bedrijf en de enige bron van de waarheid voor stakeholders op alle niveaus die op zoek zijn naar inzichten in de digitale bedrijfsprestaties.
KRAMP
MENS, PROCES, TECHNOLOGIE
Kramp wilde naar één schaalbaar platform voor de waarheid. Daarnaast was de wens dat mensen zelf tot inzichten konden komen; af van de statische dashboards. De cultuur binnen Kramp heeft zich ontwikkeld tot een echte data gedreven cultuur. Met meer inzicht in customer profitability, financial en non-financial performance en accuratere forecasting.
TIMING
EEN DAG IN DE WEEK VRIJ
Ook als Marieke in de file staat, heeft iedereen op tijd de belangrijkste rapportages inzichtelijk. Het effectief gebruik van data en analyses levert meer productiviteit, tijdsbesparing en winstgevendheid op. Infotopics heeft een belangrijke rol gespeeld bij de inrichting van Tableau.
KPN
OPLEIDINGSTRAJECT OP MAAT
We waren op zoek naar een opleiding die zich niet alleen richt op het maken van dashboards, maar een traject dat het BI-Fan team en de aanverwante business in de breedte vooruit helpt. Dankzij het maatwerk opleidingstraject van Infotopics kwam ons team ‘naar een hoger level’ en ‘dichter bij de business’.
NAVIVA
DE GEBOORTE VAN EEN SAMENWERKING
Naviva is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Regio- en procesmanagers krijgen nieuwe verantwoordelijkheden. Hierdoor is het nog belangrijker dat iedereen zijn waarde en informatie uit de data kan halen. Samen met Infotopics en de inzet van Tableau heeft Naviva dit mogelijk gemaakt.
PRESCAN
VAN TIJDROVEND NAAR TIJDWINST
Het ‘op maat’ gemaakte dashboard in Tableau door Infotopics zorgt ervoor dat we veel sneller kunnen werken en meer inzichten krijgen. Vroeger kostte het maken van een rapportage mij al snel een hele dag. Nu ben ik in tien minuten klaar. Bovendien is het resultaat beter leesbaar.
YES TELECOM
OPTIMALISATIE VAN BEDRIJFSVOERING
Met behulp van Infotopics heeft Yes Telecom haar Datawarehouse geherstructureerd en de toegankelijkheid van haar bedrijfsgegevens verbeterd. Dankzij Tableau Software zijn deze gegevens nu dagelijks ‘met één druk op de knop’ beschikbaar voor de eindgebruiker.
GEMEENTE AMSTERDAM
POLITIE EFFECTIEVER INZETBAAR
Tableau is gewoon één van de beste tools waar Amsterdam veel aan heeft. Het belang ervan is zelfs al op televisie geweest bij KRO Brandpunt. Het gebruik van Tableau heeft ervoor gezorgd dat de politie effectiever inzetbaar is en het gevoel van veiligheid toeneemt.
CENDRIS
HET UITERSTE UIT CAMPAGNES HALEN
Infotopics geeft perfecte begeleiding en advies op maat. Ze luisteren echt naar je en geven je praktische invulling voor nieuwe dashboards in Tableau. We hebben nu meer verdiepingsmogelijkheden, we zitten ‘korter op de bal’ en hoeven niet meer op zes verschillende plekken te zoeken.