Tableau Server SLA: Een garantie op optimale prestaties

Tableau Server SLA: Een garantie op optimale prestaties

Je hebt enige tijd geleden Tableau Server aangeschaft en alles lijkt op rolletjes te lopen. Er worden steeds meer mooie dashboards ontwikkeld. Het aantal gebruikers breidt uit.

Maar de dashboards laden steeds langzamer. Je loopt steeds meer versies achter. Je krijgt een toename van foutmeldingen. Data die niet op tijd ververst is. Het aantal dashboards wordt onoverzichtelijk, evenals wie nu wel of niet in Tableau autorisaties heeft. Je hebt steeds meer support vragen.

Herken jij dit? Dan is de Infotopics Tableau Server Service Level Agreement (SLA) iets voor jou. Ontdek waarom organisaties als Wehkamp en Coolblue jou zijn voorgegaan.

Een SLA voor Tableau Server

Infotopics heeft meer dan 100+ Tableau Server installaties bij zeer uiteenlopende klanten uitgevoerd met haar Tableau Server Certified Professionals. Van klein tot zeer groot. Van online retailers, tot logistieke bedrijven, fabrieken, ingenieurs bureaus, financiële instellingen, overheden en wereldwijd opererende multinationals. En we hebben de vragen en issues gezien waar deze klanten tegen aan lopen als ze enthousiast meer gebruik van Tableau gaan maken.

Daarom bieden wij de mogelijkheid om een Service Level Agreement (SLA) af te sluiten zodat je ontlast wordt in het gebruik van Tableau Server.

Basis Tableau Server SLA

Onze ‘basis’ SLA voorziet in het reguliere beheer en omvat het volgende:

  • Dagelijks remote controles
  • Wekelijks remote beheer
  • Maandelijks on-site beheer met een ‘doctor-sessie’
  • Tweedelijns Servicedesk
  • Tableau Server Upgrade service
  • En optioneel OS updates

Wij zorgen ervoor dat jouw Tableau Server goed functioneert. Gebruikers worden beheerd. Permissies worden bewaakt. Extract schedules geoptimaliseerd. Langzame dashboards worden geïdentificeerd. Welke databronnen of queries langzaam zijn. En wanneer er capaciteitsproblemen zich opdoemen.

Controle Permissions Default Projects Tableau Server Infotopics
Voorbeeld controle permissions van ‘default’ projects

Advanced Tableau Server SLA

In de ‘Advanced Deployment’ SLA monitoren we jouw Tableau Server. Voeren logfile analyses uit om de stabiliteit van Tableau Server te waarborgen. We correleren de performance metrics van  Tableau Server processen en de “Hardware” met de opgevraagde dashboards op de momenten van performance degradatie.

Verder bieden we de mogelijkheid voor load & performance tests, om de groei aan gebruikers, dashboards en datavolumes in goede banen te leiden, zonder voor onaangename verrassingen komen te staan bij de upscaling van Tableau Server gebruik. Ook bij wijzigingen in het IT-landschap is een load & performance test handig. Bijvoorbeeld bij nieuwe hardware of nieuwe software versie van het database platform.

Wanneer het strategische belang van Tableau Server steeds groter wordt, kan Infotopics een Disaster Recovery faciliteit bouwen waarbij binnen twee uur een uitwijk van Tableau Server up-and-running is.

En bieden we ondersteuning voor OTAP (ontwikkel-test-acceptatie-productie) procedures met een eventuele test en/of acceptatie Tableau Server.

Logfile Analyse Tableau Server Infotopics
Voorbeeld logfile analyse voor verhoging van stabiliteit

Wil jij je ook kunnen blijven focussen op jouw business?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op, en laat je voorlichten hoe de Tableau Server SLA jou blijvend optimale waarde uit Tableau laat halen. Neem contact op via email salesdesk@infotopics.nl of telefonisch via 088-8225328.

Webinar Tableau Server SLA

Op donderdag 22 februari organiseren wij een webinar waarin we toelichten op welke wijze een Tableau Server SLA jouw organisatie ontzorgt. Schrijf je hier in.

Door | 2018-02-07T15:39:09+00:00 06 februari 2018|Blogs, Tableau blogs|0 Reacties

Over de Blogger:

hans
Hans werkt sinds 2011 bij Infotopics als IT Architect. Van zijn brede ICT kennis en meer dan 25 jaar ervaring in uiteenlopende implementatietrajecten, maken onze klanten gretig gebruik. Hij spreekt de taal van de ICT en van de Business. Hans was al jaren een 'Tableau Server Qualified Associate' en mag zich sinds 2017 ook 'Tableau Server Certified Professional' noemen. Eén van de weinigen in de Benelux en Duitsland, naast collega Jaap Bouma.

Geef een reactie

Support en ondersteuning

Klanten van Infotopics kunnen rekenen op gedegen support / ondersteuning bij hun dagelijkse werk. Mocht er iets mis gaan en kom je er niet uit dan kunnen we je helpen via onze servicedesk (servicedesk@infotopics.nl). Soms is het ook prettig dat er iemand live met je mee kijkt, dat kunnen we ook voor onze klanten doen, en daarvoor gebruiken we teamviewer. Klik op onderstaande knop om Teamviewer gratis te downloaden.

Download Teamviewer