Cendris - klant InfotopicsCendris, marktleider op het gebied van resultaatgerichte communicatie, verzamelt data over consumenten en bedrijven.
Met deze kennis helpt Cendris opdrachtgevers om marketingdoelstellingen te behalen.

Inleiding

Cendris ondersteunt opdrachtgevers door middel van efficiënte campagneregie en combineert dit met de meest effectieve manier van communicatie. Alle campagneprogramma’s bevinden zich in een meetbare omgeving, zodat op elk gewenst moment bekeken kan worden hoe de campagne kan worden geoptimaliseerd. Het aanscherpen en verfijnen van campagnes, ofwel het uiterste uit campagnes halen, dáár ligt de passie van Cendris.

Campagne management - Cendris

MARTIJN REGTERSCHOT

Senior Campagne Manager

Korter op de bal

‘Als specialist in klantcontactstrategie, zorgen wij ervoor dat onze klanten sneller en beter hun marketingdoelstellingen behalen’ , zegt Martijn Regterschot, senior campagne manager bij Cendris. ‘De resultaten van campagnes moeten in een strak en overzichtelijk dashboard worden weergegeven. Om resultaten bij te kunnen sturen en toekomstige campagnes nog effectiever te maken’.

Door de samenwerking met Infotopics heeft Cendris nu veel meer mogelijkheden. Martijn Regterschot legt uit: ‘We werkten al met de reporting software van Tableau, maar hadden het gevoel dat dit systeem nog meer voor ons kon betekenen. Het inschakelen van Infotopics was de juiste stap. We krijgen perfecte begeleiding en advies op maat. Ze luisteren echt naar je en geven je praktische invulling voor nieuwe dashboards in Tableau. We hebben nu bijvoorbeeld meer verdiepingsmogelijkheden, we zitten ‘korter op de bal’. We hoeven niet meer op zes verschillende plekken te zoeken’.

24/7

Cendris heeft een serverlicentie waarmee haar eindklant zelfstandig in Tableau kan monitoren voor realtime klantgedrag. 24 uur per dag, 7 dagen per week zijn ze voortdurend op de hoogte van de voortgang. ‘De klant wil meer inzicht in de impact van datakwaliteit binnen de organisatie’, aldus Martijn Regterschot. ‘Concreet betekent dit dat ze willen zien hoeveel van de benaderde consumenten daadwerkelijk binnen de doelstelling van de campagne responderen. Door een slimme organisatie van inkoop en inzet van middelen, realiseert de klant kostenbesparing én rendementsverhoging. De juiste balans tussen efficiëntie en effectiviteit is hierbij altijd het uitgangspunt.‘ Hij vervolgt: ‘De reacties van onze klanten zijn alleen maar positief. Marketeers zien bijvoorbeeld gelijk in welke leeftijdscategorie of welke regio het succes het grootste is. De campagne kan worden geoptimaliseerd, het werkt sneller en alle informatie is op één plek te vinden. Dit is precies wat ze zoeken’.

“Het inschakelen van Infotopics was de juiste stap. We krijgen perfecte begeleiding en advies op maat.”

Martijn Regterschot, Senior Campagne Manager

Zelf aan de slag? Download gratis proefversie

Wil je zelf snel aan de slag en de kracht van Self-Service BI en datavisualisatie ervaren? Download een gratis proefversie van Tableau Desktop, Tableau Server of Alteryx Designer.

DOWNLOAD EEN GRATIS PROEFVERSIE